mandag den 22. februar 2010

The Chili in Fashion

Udover at interessere mig for mode og nye trends er en af mine store passioner at dyrke chili. Det startede for en 7-8 år siden i en vindueskarm i Nordvest kvarteret og har fuldt mig lige siden. Efterhånden har det grebet godt om sig og sidste år blev det endda til et drivhus i baghaven, hvor jeg brugte de fleste af de lyse timer hver dag efter arbejde - skønt!
Selvom der stadig er meget sne udenfor og jeg slet ikke kan forholde mig til at det - ifølge kalenderen - snart er forår - så er det blevet tid til at få lagt lidt chilifrø i jorden. Jeg havde som altid svoret at jeg ikke skal have mange planter i år...og har derfor ikke bestilt så mange chilifrø. Men så kom jeg lige til at kigge i de gamle frø fra tidligere år. Det resulterede så i at jeg nu har plantet en masse frø! Ups...    
I år prøver jeg på at udvikle min interesse til lidt flere forskellige frugter og endda blomster for at have andet i drivhuset end sygt stærke chilier ;-) og ovenstående er en lille udvalg af de ting jeg skal dyrke i år. Af uforklarlige årsager interesserer jeg mig mest for planter/blomster/frugter der enten er meget eksotiske eller ser meget underlige ud! En af de ting jeg glæder mig rigtig meget til at prøve i år er passionsfrugter (den hvide blomst med tingeltangel) og Tomatillo (den grønne frugt med "papiret" om) som er en let syrlig og meget sprød frugt der bruges i mexikansk mad.
I år har jeg købt frø til chili, tomater og tomatillo fra BH Frø. Her kan købe frø til de mest underlige og fantastiske ting - og til fornuftige priser. Alle mine blomsterfrø er købt hos Svenske Impecta.
Forår - kom nu!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar