søndag den 22. august 2010

Salsa

I sidste weekend var jeg på "tomat kursus" hos Camilla Plum. Jeg havde fået kurset i fødselsdagsgave af min kæreste og det var en rigtig god oplevelse. Det var en blanding af "hvordan dyrker man tomater og hvad bruger man dem til" agtigt. Camillas stil er jo lidt speciel og man skal bestemt ikke være sart (mht. bakterier osv) når der bliver lavet mad. Det er jeg så...altså sart....men jeg valgte at tro på at jeg overlevede og tog det som en oplevelse når der var smagsprøver. Heldigvis - for det smagte godt nok fantastisk!
I dag høstede jeg så ovenstående for at kunne prøve at lave en rå salsa inspireret af den Camilla lavede på kurset. Jeg hakkede alle de ovenstående ting (div. tomater, tomatilloer, peberfrugter, løg og chili - alt fra haven og drivhuset) og blandede det med hvidløg, basilikum, timian, olivenolie, æbleeddike, salt, sukker og peber.
Derefter skal det mases godt igennem så det bliver godt snasket. Kønt er det ikke - men smagen er fantastisk! Vi spiste det her til aften sammen med hjemmelavede burgere og ovnkartofler...mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar